Spektakle

„TAOS – The Age of Shiver” – opowieść o empatii wobec innych, walce ze strachem i poszukiwaniu dobrostanu ciała oraz duszy w świecie pełnym niepewności. Ruch staje się językiem wspólnoty – ciepła i bezpieczeństwa, a jednocześnie sposobem na uwolnienie od lęku. Drżenie, trzęsienie się, przeistacza się w akt wyzwolenia, przypominając o kruchości i sile ludzkiego istnienia. W obliczu niewiadomej przyszłości, taniec staje się afirmacją życia – Carpe Diem wyrażonym w rytmie ciał i emocji. Poza kontekstem religijnym, Tao może oznaczać „drogę” lub „ścieżkę” w sensie ogólnym – filozoficznym lub życiowym. W tym znaczeniu, Tao odnosi się do zasad i metod postępowania, które prowadzą do harmonii, równowagi i naturalności w życiu. Może być rozumiane jako sposób życia w zgodzie z naturą, intuicją, a także jako filozofia działania, która promuje prostotę, spokój i płynność. W przedstawieniu pojawią się choreografie, które wyrażają emocje towarzyszące walce o własną tożsamość i niezależność, a także fragmenty narracyjne, budujące głębszy kontekst dla opowiadanej historii.





„TAOS”/ HOTELOKO Company
Reżyseria, dramaturgia, choreografia: Agata Życzkowska
Współpraca choreograficzna: Mirek Woźniak, Karina Szutko, Maciej Feliga
Scenografia, kostiumy, opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska
Projekcje wideo: Agata Życzkowska, Karina Szutko
Wykonanie: Agata Życzkowska, Mirek Woźniak, Karina Szutko, Maciej Feliga
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’
Partnerzy: Centrum Promocji Kultury Praga-Południe / Ośrodek Kultury Ochoty OKO
Powstanie premiery spektaklu dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury Kultura Interwencje – Edycja 2025.
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa w ramach programu „Kultura Warszawy – dzieła, projekty, wydarzenia”
Premiera: 4.10.2025 / Warszawa
„Blue Gold” to performatywny kolaż, złożony z fragmentów wcześniejszych choreografii oraz kilku nowych scen, tworzący osobisty i patchworkowy portret artystki – głównej twórczyni uniwersum warszawskiego zespołu HOTELOKO Company. Solo Agaty Życzkowskiej porusza się na granicy szaleństwa, absurdu i melancholii, stając się zarówno intymnym, jak i uniwersalnym poszukiwaniem tożsamości kobiety-artystki, która nieustannie przekształca swoje ciało, język ruchu i własną biografię. Spektakl świadomie gra z konwencją „greatest hits”, lecz zamiast nostalgicznego powrotu do przeszłości, proponuje odważny i energetyczny remix – przefiltrowany przez aktualny moment życia i stan emocjonalny. To fizyczna podróż, w której doświadczone ciało wciąż pulsuje nieodpartą chęcią życia. Cekiny noszone przez artystkę nie są jedynie ozdobą – to zbroja, opowieści, ślady wszystkich wcześniejszych wersji niej samej. Ich migotanie odbija światło przeszłości i kieruje je ku przyszłości.
Blue Gold to także woda – najcenniejszy zasób naszych czasów, coraz bardziej zagrożony, wyłączany z powszechnego dostępu, zubożony. Staje się symbolicznie metaforą ciała i kobiecej kreatywności – płynnych, żywych, a jednocześnie narażonych na wyczerpanie, wyschnięcie i marginalizację. I w centrum tego wszystkiego – absolutnie fantastyczna tancerka, która zamiast znikać ze sceny, wraca na nią z jeszcze większą siłą. Z dojrzałością, która nie wyklucza szaleństwa. Z dystansem i humorem jako formami uzdrowienia. To solo o kobiecie, która błyszczy nie dlatego, że jest idealna, ale dlatego, że odbija światło wszystkich swoich pęknięć. O sile rodzącej się z wątpliwości i o łagodnym, wrażliwym buncie. O tańcu, w którym współistnieją ekstaza i zmęczenie – oraz o pięknie, które pojawia się tam, gdzie nie trzeba już wybierać między jednym a drugim.

„BLUE GOLD” – Agata Życzkowska
Koncepcja, choreografia i wykonanie: Agata Życzkowska
Produkcja: Fundacja NOWA FALA / HOTELOKO Company
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa
Wsparcie: Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w programie „Wspieranie aktywności międzynarodowej” oraz Instytut Adama Mickiewicza
Premiera światowa w ramach Festival Quartiers Danses w Montrealu – 12.09.2025
Premiera polska: 20.09.2025 / Warszawa
Spektakl „(M)OTHERS” skupia się na rozbudowanej koncepcji matki, obejmującej nie tylko relacje biologiczne, ale także społeczne i terytorialne. Jest to próba zgłębienia tej uniwersalnej roli „MATKI”, którą każdy z nas nosi w sobie, niezależnie od płci, wieku, tożsamości seksualnej, koloru skóry, stopnia sprawności czy wykształcenia: cisza, miasto, queer, gra, wspólnota, zmysły, kameleon, dragon, stranger, other. Idea spektaklu otwiera przestrzeń do refleksji nad empatią, społecznymi oczekiwaniami i miłością pomimo różnic. Spektakl jest kolażem obrazów, wspomnień, choreografii, słów, muzycznych pocztówek i marzeń.
Produkcję spektaklu dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Recenzja spektaklu „(M)OTHERS” na portalu e-teatr:
autorka Julia Hoczyk: https://e-teatr.pl/wszystkie-matki-nasze-sa-52460
„(M)OTHERS” / HOTELOKO Company
Reżyseria, dramaturgia, choreografia: Agata Życzkowska
Współpraca choreograficzna: Mirek Woźniak, Karina Szutko, Maciej Feliga
Scenografia, kostiumy, opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska
Projekcje wideo: Agata Życzkowska, Karina Szutko
Wykonanie: Agata Życzkowska, Mirek Woźniak, Karina Szutko, Maciej Feliga
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’
Partnerzy: Centrum Promocji Kultury Praga-Południe / Ośrodek Kultury Ochoty OKO / Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego
Premiera: 27/09/2024
„LUXA” to spektakl Agaty Życzkowskiej dotyczący luksusowych przedmiotów dla dziewczyn i kobiet oraz poszukiwań, co może być/stać się luksusem w odpowiednim kontekście społecznym, ruchowym i filozoficznym. To próba dotknięcia tematu luksusu przez pryzmat relacji międzyludzkich w świecie popkultury. Luksusem może być jadeit o kolorze butelkowej zieleni – kamień, który daje nam przyroda w sposób naturalny. Ale także mogą to być ziarna kakao, które kiedyś były cenniejsze niż złoto, a dziś z roku na rok zyskują na wartości. Dla współczesnej kobiety luksus może być czymś niematerialnym, jak wolność wyboru, dostęp do wiedzy czy możliwość bycia sobą w zgodzie ze swoimi potrzebami i wartościami. Luksus ma wiele oblicz. Co może jeszcze być luksusem dla dzisiejszej kobiety w Polsce, w Europie?
„LUXA” / HOTELOKO Company
„LUXA” / HOTELOKO Company: Agata Życzkowska i Karina Szutko
Koncepcja i choreografia: Agata Życzkowska
Współpraca choreograficzna: Karina Szutko
Teksty i wykonanie: Agata Życzkowska / Karina Szutko
Reżyseria, dramaturgia, kostiumy, projekcje wideo, opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska Spektakl powstał w ramach stypendium artystycznego m.st. Warszawy 2023
Spektakl wybrany do Polskiej Platformy Tańca 2024
Premiera: 24.05.2023, Düsseldorf
Solarpunk to nurt w sztuce, który rozwija się szczególnie w literaturze, sztukach pięknych, designie, architekturze, modzie i aktywizmie. Ideą spektaklu zespołu HOTELOKO Company składzie Agata Życzkowska, Mirek Woźniak, Karina Szutko i Maciej Feliga, jest wprowadzenie tego nurtu w świat tańca współczesnego poprzez zbudowanie nowych konstelacji ruchowych z różnymi osobami w danej przestrzeni. Solarpunk uwzględnia różnorodność kultur, płci, religii, stopni sprawności, ról płciowych i tożsamości seksualnych. Solarpunk oparty jest na budowaniu różnorodnych wspólnot w różnorodnych przestrzeniach. Solarpunk chce wzmocnić ludzką wspólnotowość poprzez poprawę jakości relacji międzyludzkich w skali lokalnej i globalnej. To ruch artystyczny, który wyobraża sobie, jak mogłaby wyglądać przyszłość, gdyby ludzkości udało się połączyć technologię z naturą, dzięki budowaniu różnych wspólnot wokół tej myśli. Ważne są nie tylko „inteligentne miasta”, ale też „inteligentne obywatelstwo”. Jest to jedna z nielicznych pozytywnych i pełnych nadziei wizji przyszłości w kontekście relacji rozwoju techniki, społeczeństwa i świata przyrody.
SOLARPUNK jest kluczem do bycia autentycznym, w zgodzie ze sobą i z innymi.
SOLARPUNK jest motywatorem do rozwoju i ruchu.
SOLARPUNK jest wiatrem we włosach.
SOLARPUNK jest triumfem nad strachem.
SOLARPUNK jest sztuką.
SOLARPUNK jest wygraną.
SOLARPUNK jest chwilą.
SOLARPUNK jest tlenem.
„SOLARPUNK”/ HOTELOKO Company
Koncepcja i choreografia: Agata Życzkowska
Współpraca choreograficzna: Mirek Woźniak
Dramaturgia, reżyseria, projekcje wideo, przestrzeń: Agata Życzkowska
Wykonanie: Agata Życzkowska, Mirek Woźniak, Karina Szutko, Maciej Feliga
Praca w procesie: Weronika Floraszek, Hanna Moroch, Marta Paleczna, Katarzyna Powalska
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Partnerzy: Ośrodek Kultury Ochoty OKO, Centrum Promocji Kultury Praga-Południe, L’espace – centro choreographico/Palermo
Spektakl jest efektem działań w ramach projektu europejskiego In.To.Da.Te. współfinansowanego z Komisji Europejskiej.
Spektakl był prezentowany na festiwalach Internazionale Dissidanza w Palermo i Danses-Cites w Carcassonne oraz będzie prezentowany na festiwalu Navig Arte w Pizie we wrześniu 2025 r.
Twilight bridges day and night, creating a space for harmony and integration — much like friendship connects different aspects of our lives. In ecofeminism, viewing a woman solely as a reproductive being is limiting. Friendship reminds us that every woman has the right to define her own path and live fully, free from societal norms.
TWILIGHT” is an encounter that explores what makes us feel safe and authentic in the presence of others. We reflect on how pheromones and scents influence our relationships. Among animals, scent signals are detected from great distances, and in humans, they also play a vital role in forming bonds. We investigate how different energies, bodies, and smells interact to create a harmonious mosaic of connection.
„TWILIGHT” – HOTELOKO Company
Performers: Maciej Feliga / Karina Szutko / Agata Życzkowska
Concept & choreography: Agata Życzkowska
Choreographic collaboration & performance: Karina Szutko, Maciej Feliga
Music: Weronika Ratusińska-Zamuszko – Double Concerto for Clarinet and Viola
Production: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
A blue choreography for three bodies.
An optimistic look at the future of our planet.
Some of us will survive.
The performance explores the fear of disappearing from this Earth and the ways we might endure — through collective action and community.
Species like the Caspian tiger, the Pinta Island giant tortoise, and the Amur leopard have gone extinct in our world. Yet hope emerges: the Formosan clouded leopard, believed extinct for 36 years, was spotted again in a Taiwanese village by local residents.
Colors provoke physical reactions, influence our bodies, and help us fight unwanted states — including fear. Blue, in particular, makes us happy. It has calming properties. It cools high temperatures. It suppresses appetite. It quenches thirst. Water is blue gold.
Today, more than 40,000 animal and plant species are at risk of extinction. Disappearance disrupts the delicate balance of ecosystems. Koalas, lemurs, and squid are on the brink. But there are also survivors and success stories: the European bison, grey seal, moose.
When will humanity reach the edge of extinction?
How can we stop the fading of our world?
EXTINCTION: REPLAY – HOTELOKO COMPANY
Concept, direction, dramaturgy, costumes: Agata Życzkowska
Choreography: Mirek Woźniak / Agata Życzkowska
Performers: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak / Karina Szutko
Sound design: Agata Życzkowska / Karina Szutko
Production: Created as part of the “Mobile in Culture” program with support from the City of Warsaw
Partners: Centrum Promocji Kultury Praga-Południe, Teatr BAZA, Fundacja Inna Przestrzeń
Presentations:
- Carcassonne, France (Feb 2022) – Dance Highways conference, co-funded by the European Commission (Erasmus+)
- Bilbao, Spain / Basque Country (June 2022) – Lekuz Leku Festival (supported by Adam Mickiewicz Institute and City of Warsaw)
- Düsseldorf, Germany (Sept 2022) – Tanzmesse, Theater der Klänge
- Palermo, Italy (Oct 2022) – Festival Internazionale Dissidanza
- Warsaw, Poland – 2nd edition of the International Movement Festival U:NEW
Premiere: October 22, 2021
The theory of AXIOM OF CHOICE is processed through the prism of the artists’ identities in social and choreographic aspects.
The selectors who choose are the common threads connecting them—such as generation, attitude toward ecology, numbers, pheromones, blood type, being an outsider, or the scent of childhood mandarins. The axiom of choice in the context of the climate crisis and apocalyptic times is an optimistic theory. However, its optimism can only resonate at the moment of encounter.
The choreography is composed of choices: pink or blue, dressed or naked, Versace or Chanel. Generation, attitude toward ecology, oddities, pheromones. People can be closer to each other than they might think. Intersecting and disjoint sets form the certainty of choice. Shared discoveries based on the analysis of sets and numbers build closeness, which—understood as an organic need—leads toward intimacy. A deep insight into each artist’s personal histories allows them to immerse themselves in mutual perspectives. This results in a multiplicity of shared sets—selectors—which often reveal their deepest desires and fears.
The choreography emerges from the collision of authentic movement elements with retrospectives of stage incarnations and performers’ memories. The action awakens through associations with scents, treated as a kind of time capsule. The syncretic blending of expressive means, characteristic of the HOTELOKO movement makers collective, creates a mosaic structure of the performance, executed by Mirek Woźniak and Agata Życzkowska.
The performance received the First Prize – The Great Theatrical Consequence at the IV Sopockie Konsekwencje Teatralne Festival in 2020. It was also presented in Sicily as part of the Festival Internazionale Dissidanza in Palermo (2021).
Concept: Agata Życzkowska
Choreography, direction, dramaturgy, performance: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak
Video: Wojtek Kaniewski / Agata Życzkowska
Production: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Co-production: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
The performance was created thanks to co-financing by the City of Warsaw
Premiere: 5th December 2019
An actress, a dancer, and a choreographer together look closely at their roots and history, tackling the themes of education and identity, reflecting on what gives them wings and what clips them. All this unfolds to the rhythms of ’80s music, folk, and classical music. The trio Absolutely Fabulous Dancers seek answers and inspiration in the past, Polish history, everyday movement, body memory, and performative tools. In this way, the artists from the HOTELOKO movement makers collective build their unique and absurd dance style. The performance was awarded the Coup de Coeur du Jury at the Festival Quartiers Danses in Montreal (Canada, 2019).
During the creative process, they asked themselves: What shaped us? Where are we heading? Does anyone know what our life would look like if it weren’t for the education imposed on us from above, which we had to get through? To move forward, do we need to wake up and unlearn everything we first had to learn? Is it possible to find peace again despite history repeating the same circle over and over?
„See me beautiful
Song BY Marshall Rosenberg
Look for the best in me
It’s what I really am
And all I want to be
It may take some time
It may be hard to find
But see me beautiful”
Absolutely Fabulous Dancers / HOTELOKO movement makers
Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz
Reżyseria: Agata Życzkowska
Dramaturgia i teksty: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska
Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirosław Woźniak / Agata Życzkowska
Kostiumy: Anna Ciupryk
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa
Premiera: 30/06/2017/ Prom Kultury Saska Kępa
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA HOTELOKO COMPANY
Będziesz otrzymywać najważniejsze informacje o spektaklach, warsztatach i wydarzeniach!





































































